2cv6 Spécial

VERKOCHT
€ 15.950,-
1987
Bleu Celeste
54.000 km

Een auto wordt voor ons nog leuker als er een dik pak papier bij zit, waar je de historie uit op kunt maken. Dit eendje heeft alles er nog bij. Op de bon de commande staat vermeld dat mevrouw Lepetit uit Limoges op 5 juni ’87 bij de lokale dealer Garage Central binnenstapt en zich op haar 62etrakteert op een lavendelblauw eendje. Ze kiest een 2cv6 Spécial, maar wel met de luxere stoelen en stoffen bekleding. Ze spreken af dat de 2cv in juli afgeleverd wordt, de rekening bedraagt 39503,- Franse Francs, er wordt geen andere auto ingeruild.

De administratieve machine gaat draaien en de productielijn kort erna. Het eendje wordt precies een week later, op 12 juni gemaakt in de fabriek in Levallois bij Parijs. Op 6 juli wordt hij op naam gezet en kan het genieten beginnen. Mevrouw houdt het allemaal precies bij. Elk jaar wordt de kilometerstand opgeschreven en uitgerekend hoeveel ze dat jaar gereden heeft. In het begin is dat 4-5000km per jaar, daarna zakt het langzaam af naar 1-2000km.

In het begin wordt het onderhoud nog bij de dealer gedaan, daarna bij een aantal lokale garages of de Renault-garage om de hoek. Ook wordt er wel eens olie ververst ergens langs de weg; vroeger kon dat vaak bij benzinestations. In ’92 werden de handremblokken eens vervangen in Le Dorat, een stukje noordelijker. Wellicht werkten ze plots niet meer tijdens een plezierritje of familiebezoek. Ook valt op dat in de loop der tijd het meest vervangen onderdeel de uitlaat was; blijkbaar werden er alleen heel korte stukjes gereden en bleef er condens in de dempers staan.

In 2010 was het mooi geweest, op haar 85e nam mevrouw Lepetit afscheid van haar eend. Wij kochten ‘m via een tussenpersoon en hebben helaas mevrouw nooit ontmoet. Het eendje had toen 44.000km gereden en was in prachtig originele staat.

Hij werd verkocht aan een klant in Den Haag en werd daar lokaal onderhouden. Weer werden alle facturen en keuringsbewijzen bewaard. De laatst vernieuwde delen waren een dak en twee Michelin-banden. Nu hebben we ‘m weer terug en zoeken we een nieuwe eigenaar, bij voorkeur met een voorliefde voor documenteren.

2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding 2cv6 Spécial afbeelding

Neem contact op voor hoge resolutie beeldmateriaal van deze occasion.