02 09 2016

Blije klant

Vragen om een testimonial vinden we net zo onbescheiden als kentekenplaathouders met bedrijfsnaam, maar als je dan spontaan zo’n mooi verhaal krijgt…dan worden we daar toch wel heel blij van.

“In 2013 kwamen Sandra en ik bij Sander Aalderink om een “eend” te kopen. Toen wij de garage binnenkwamen was een man, die Sander bleek te zijn, druk aan het sleutelen. Een wat zwijgzame man.

Een beetje onwennig en onder de indruk van de grote hoeveelheid keurig opgestelde ‘eenden’ keken wij rond in de ruime en schone garage. Terwijl Sander zijn handen schoonveegde aan een grote smoezelige poetsdoek vroeg hij of hij kon helpen. ‘Graag’ zei ik. ‘Ik wil graag een “eend” kopen en weet niet zo goed welke’. Toen kwam Sander los. Gaande de uitleg over de verschillende “eenden” zag je zijn ogen gaan twinkelen en zijn enthousiasme groeien. Niks gladde verkoper maar een man met een groot hart voor zijn “eenden”.

We kwamen tot zaken en een week later was ik eigenaar van een nagenoeg nieuwe 2CV6 Charleston. Een korte proefrit met de nodige uitleg van Sander en daar ging ik. Rijdend naar huis, genietend van het unieke motorgeluid en de typisch schakelpook kwamen de herinneringen aan mijn eerste ‘eend’ van alweer zo’n veertig jaar geleden. Nostalgie is wat waard.

In 2015 werd ik geconfronteerd met een vervelend gebrek die het autorijden onmogelijk maakt. Uit het contact met Sander bleek al snel dat hij ‘mijn Charleston’ wel wilde verkopen. Ik mocht de auto bij hem stallen en hij zou zijn best doen. Tegen een alleszins redelijke bemiddelings-fee stond de Charleston te koop in de garage van Sander.
Recent is ‘mijn Charleston’ verkocht. Met een beetje weemoed nam ik afscheid.

Graag wil ik Sander en zijn medewerkers bedanken voor de vakbekwame hulp bij de periodieke controles, het prettige contact en bij de coulante verkoop van ‘mijn eend’.”

Met hartelijke groet,
Sijbren Henstra
Amsterdam