Aanbod Verkocht

2cv6 Spécial

19.750,- 1985 39.000 km

In 2009 verkochten we deze eend al eens. Toen had hij 23.000km gereden. Hij heeft twee eigenaren gehad, die beide op hun manier goed voor de auto zorgden.

2cv6 Spécial

7.500,- 1986 143.000 km

Het eendje was al 24 jaar in bezit bij een klant van ons en was daarvoor van haar oma. Ooit werd hij vertroeteld en stond hij binnen. De laatste jaren was daar geen mogelijkheid meer voor en stond hij een beetje te verpieteren. Soms komen er dingen in je leven voorbij waardoor je niet genoeg aandacht voor je eendje kunt hebben. Dus kregen we de vraag of we hem naar een nieuw fijn leven wilden begeleiden.

2cv AZ

19.750,- 1959 46.000 km

In België geproduceerde eendjes hebben altijd onze speciale aandacht. Zeker als ze dan ook nog een origineel Nederlands kenteken (ONK) hebben. De modellen uit de fabriek in Vorst hebben leuke specifieke details, bijvoorbeeld in de verlichting.

2cv6 Spécial

12.950,- 1986 147.000 km

In de Alpen, ten zuidoosten van Grenoble, vlakbij les Deux Alpes, vind je een berg genaamd La Meije. Ook wel "vinger van God" genoemd. Zal de vinger naar de hemel of naar elders wijzen? 

R4 GTL

7.950,- 1991 145.000 km

Regelmatig vinden we leuke R4’s. In Frankrijk, Spanje of Servië. Deze rode GTL – met de vlotte motor - vonden we in ’17 in Belgrado. We haalden hem hierheen, maakten hem technisch klaar en verzorgden een NL-kenteken. Nu, 7 jaar en 90.000km verder hebben we hem weer terug.

Verkocht

2cvE

49.500,- 1990 116.000 km

Onze 2CVE's bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort.

Ami 6 Berline

17.500,- 1962 53.000 km

In het voorjaar van ‘61 introduceerde Citroën een nieuw model tussen de populaire 2cv en DS, de Ami 6. Met de groeiende economie en emancipatie, richtte Citroën zich steeds meer op vrouwelijk klanten. De Ami 6 werd onder de aandacht gebracht als vriend van de Franse dames, met een specifieke “Pour Vous Madame”-campagne. De brochure had zo voor Parijse mode kunnen zijn, fraai gefotografeerd en gestyleerd.

HY Pickup Banquettes

25.000,- 1967 123.000 km

De HY was bij Citroën te bestellen in een aantal verschillende vormen. De gesloten bus, die vervolgens door diverse carrossiers verlengd, verhoogd of anderszins verbouwd kon worden.  De chassis-cabine als basis voor nog vrijere expressie. En de pickup, die ook vaak verlengd of overkapt werd. Dit is er een met de standaardlengte en zonder huif. 

Verkocht

2cv6

9.500,- 1982 40.000 km

Net binnen, meer info volgt.

HY Boullier

12.500,- 1965 77.000 km

De firma Boullier uit Laval bouwde deze HY paardenwagen in ‘65. Citroën leverde de chassis-cabine, een basis waar veel carrosseriebouwer hun kunsten op loslieten. Zo bouwden Theault en Heuliez ook vee- en paardenwagens in diverse vormen.

AK 400

9.950,- 1974 133.000km km

Vaak hebben eenden een historie elders. Maar deze besteleend ken ik al heel lang! Ik ontmoette hem in ’94, maakte hem technisch klaar en reed er een tijd mee rond. Mijn dochter in de Maxi Cosi op de voorstoel, met een sjorband vastgezet, Isofix bestond nog niet…

2cv6 Spécial

17.500,- 1990 12.000 km

Het fabrieksfiliaal Champs de Mars in Parijs regelde auto’s voor buitenlandse klanten en andere speciale leveringen. Zo ook dit eendje, een 2cv6 Spécial in Blanc Meije, met luxer Club-interieur. Op 11 oktober 1990 werd hij geregistreerd, een paar maanden na het einde van de productie in Portugal. Zijn afleverbeurt werd bij Champs de Mars afgestempeld, daarna verdwijnt hij vermoedelijk in een stalling. Werd hij gekocht om later nog een nieuw eendje beschikbaar te hebben?